آخرین خبرها

عضو کانون اندیشه گران جوان عنوان برتر اولین جشنواره ملی بازی های رایانه ای کشور را کسب کرد

در گذشته غالباً تولید بازی های کامپیوتری در انحصار شرکت های بزرگ بود و کمتر بازی ساز مستقلی یافت میشد که خود را درگیر ساخت بازی کند. ولی در ده سال اخیر با رفع انحصار از تکنولوژی ساخت بازی، افرادی که علاقه وافری به بازی های رایانه ای داشتند به تدریج وارد این عرصه شدند و بازی هایی را تولید کردند که در مواردی چه بسا از محصول کار بازی سازان بزرگ موفق تر بوده اند.

در کشور ما نیز بازی سازان مستقل در سال های اخیر خوش درخشیده اند و آثار قابل توجهی را روانه بازارهای داخلی و جهانی کرده اند که درخور توجه و قدردانی می باشند. در همین راستا و برای قدردانی از این جوانان، وزارت ورزش وجوانان با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره ملی بازی های رایانه ای جوانان را پایه گذاردند که امسال نخستین دوره آن برگزار شده است .

متقاضیان شرکت در این دوره تا آخر مرداد ماه مهلت داشتند آثار خود را برای جشنواره ارسال کنند. پس از اتمام این مهلت، داوران جشنواره روند بررسی و ارزیابی آثار ارسال شده را آغاز کردند.در نهایت روز گذشته مراسم اختتامیه این جشنوار در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد و تک شات نیز در این مراسم حضور داشت.مراسم با ۴۰ دقیقه تاخیر آغاز شد. در ابتدا آقای سروری، یکی از مجریان صدا و سیما، روی صحنه آمدند و ضمن عذر خواهی از تاخیر در برگزاری مراسم، از مهندس لقمان شاورانی دبیر کل فدراسیون ورزش‌های الکترونیک آسیا دعوت کردند تا با سخنان خود مراسم را رسماً آغاز کنند.آقای شاورانی در ابتدای سخنان خود با اشاره به مذاکراتی که ایشان با رئیس فدراسیون ورزش‌های الکترونیک آسیا داشتند اظهار کردند که توانسته اند نظر مثبت فدراسیون مورد نظر را برای برگزاری مسابقات آسیایی در تهران در سال ۹۵ جلب کنند. البته ایشان خبر خوب دیگری هم برای حضار داشتند و آن اینکه هفته آینده دفتر رسمی فدراسیون بازی های الکترونیک آسیا در تهران افتتاح می شود که نوید یک آینده عالی در عرصه بازی های رایانه ای را می دهد.

بعد از سخنرانی دبیرکل بازی های رایانه ای، نوبت به پخش تیزر بازی ارتش های فرازمینی رسید که پیشرفت ایران را در بازی های کامپیوتری نمایش می داد و حاضرین را بسیار خشنود کرد.

در پایان این تیزر رئیس بخش داوران آقای حمزه آزاد برروی صحنه آمد و با عرض خوش آمد گویی به حضار، بازی سازان مستقل جوان را امید های آینده گیم ایران خواند و گفت

او از تشکیل سازمان مردمی نهاد(سمن) ابراز خوشحالی کرد و گفت باید این سازمان ها گسترش یابد تا استعداد های نو شکوفا شوند .

بعد از صحبت های حمزه آزاد یک تیزر از بازی مبارزه در خلیج عدن پخش شد و در ادامه آقای مهندس محمد رضا رستمی بر روی صحنه آمدند.وی با مطرح کردن حمایت دولت از بازی سازان شور و هیجان خاصی به سالن دادند، اما آقای رستمی شروطی را هم مطرح کردند، مثلا اینکه بازی سازان باید بازی هایی را بسازند که از موضوع مذاکره و توانمندسازی بازی کنندگان و رفاقت، رقابت، گفت وگو و برنده شدن در فضای تفاهم برخوردار باشند. وی در ادامه افزود در دوران پسابرجام نیاز است که تصویر نامناسب ارایه شده از ایران در خارج از کشور را تغییر دهیم بنابراین از افرادی که از طریق نشان دادن نقش ایران در ورزش و حوزه های دیگر در بازی اقدام به برندسازی ملی کنند، حمایت می کنیم. در انتها آقای رستمی شرکت کنندگان در این جشنواره را مورد خطاب قرار داده و از دریافت انتقادات و پیشنهادات ایشان برای برگزاری دور دوم این جشنواره استقبال کردند.

با پایان صحبت های آقای رستمی، مجری برنامه با قرائت پیامی از شرکت پردیس صدرا اعلام کرد که این شرکت آثاری که رتبه اول تا سوم را کسب کنند مورد حمایت قرار می دهد تا بتوانند در بازار های جهانی حضور پیدا کنند و اطلاع دادند که خبرگزاری برنا با ایجاد بخشی در سایت خود بازی های ایرانی را به رایگان تبلیغ می کند.منبع تک شات

در این مراسم مهندس محمد پسیان عضو سمن اندیشه گران جوان خراسان شمالی به عنوان برگزیده حوزه سازمان های مردم نهاد معرفی گردید.

25c0b8be-7c50-4751-867e-af8fd55e86c1

DSC07216

DSC07191

DSC07222

f2e9298c-b7fd-4b47-8c18-dce19f231f19

نظر دادن بسته است.

بالا